Efter mörkret kommer ljuset

yao! har inte lust o skriva men måste reporta från förra matchen. Vi vann 57-67 mot schnobbarna i djursholm. Mike fick igåg oss efter ett bra pre-talk. Var trött efter att ha somnat kl 3 natten innan. men så kan de gå! dem hade inga nya rookies o de va ju skönt. börja med uppkast, vann sooom vanligt. skickar bollen till mitchelle som sen passar keya. 2p! nästan hela matchen är det lika och mike visa mig hur jag skulle bryta upp deras 5-manna zon. var bara att ställa sig i mitten vänta 3 sec o gå ut. easy pisy.  gjorde 7 snygga poäng, dåligt! måste hålla medianen på 15 minst! i tredje perioden så satte mike in mig, fast jag hade 4 fouls, en till så e man ute. OCH DÅ! Jag körde nästan bara defense, håller min gubbe nr 13, Deny! 'Finns på hjälp! Kommer på hjälp osv. Alla var taggade o pappa skrek så det dåna i hela gärdesshallen. Hjälpte erik på 11an deras bästa spelare. jag blocka skott passa keya som gör layup. 2points. och så håller det på block efter block! o sen när det är 10 sec kvar på deras anfall, ( vi har gjort 16p på 2min och andra laget inga!) deras guard kommer i full fart, tänker - bara gör det. Ställer mig rak lång och väntar på tackling. som kom. och det gjorde ont. J*vligt ont. Men såklart var det värt det. fick 2 straffkast och såklart satte man båda. Så vi vann med 10 poång 57-67. När jag kom in stod det ca 57- 55 till dem + att jag hade 4 fouls. Även det är jag inte nöjd. Jag kanske kämpade, spelade bra försvar. men ändå känns det inte bra.
Om jag ska kunna bli en bra basketspelare måste min vinnarlust ta över medkänsla för andra, + mitt dåliga psyk.

Hur ska jag träna upp nåt sånt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0