Vem vann?

Nu äntligen klar med alla läxor inför veckan som kommer. Tuff start på skolåret! Hade läxa i träslöjd, engelska och spanska. Idag vaknade jag kl 7!! Jag fatta inte hur jag kunde ta mig upp??? I vår serie är det nån konstig regel att i början av varje säsong - kör man vinnare/förlorare. Alltså att vinnarna går vidare o förlorarna åker ut. Och vi vann ju igår, så idag var det nästa lag i tabellen. Sundsvall Dragons, fett läskigt namn asså. Men iaf, vakna åt frukost o gick. Jag brukar ta buss o tunnelbana så lite som möjligt, kostar så mycke o så ere miljövänligt. Jag har gått karlavägen i solnedgången förut, men med mindre folk. idag var det folk överallt! De flesta jobbar väl inte söndagar... eller?? träffa coach mike  vid kfum. inga andra kom. Träffa de flesta i t-banan. spela i lilla hallen. när jag kom in o såg andra laget värma upp, var alla dvärgar? En snubbe var nästan vid mina knän! aja, jag värmer upp- alla kmr in eftersom. Missar allt. nogood. jämn match som igår. och dom var bra. spelade som ett lag, passade bra och gjorde enkla grejer. Jag spela bra def som vanligt. blocka och hjälpte de andra. räkna inte mina poäng idag. timeout, ingen gör som mike sa. Myckkket trafik för mig om inga andra rör på sig. motståndar laget hade en riktig center faktist. Stor, tung med hyper kondition! Han hängde med mitt tempo hela tiden. Han likna ron i harrypotter filmen, han med rött hår. aja. han fick 4p av mig, så det var inte så bra. blev bänkad direkt. Fast om inga andra klara av o hålla honom. så jag fick gå in i igen. heh. Nu kmr det spännande, Fjärde quarten, vi leder med 2p. Andra lagets galna coach skriker timeout-det och seketeriatet blåser av. Men dom fortsätter spela, och vi går för att sätta oss . och då ger dom 2p. mike blir galen.  Sen i slutet iaf. dem sista 30 sek sätter erik ett skott så vi leder med 1p. dem passar uppfort jag är ensam i försvar deras sg skjuter jag hoppar. Och blockar! keya får tag på bollen och håller i den. tills tiden tar slut. så att vi vinner! Vi vann med 1p igen! tack vare mig... igen. Nu måste jag sova ska upp 7. kmr snart med intressanter ämnen, wait and see. Hush!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0