Confidence is what everything is about (and speed)

Mjau på bluggen, senaste update var för typ jättelänge sen men iallafall som jag alltid skriver har det hänt en massa sen jag senast skrev och konstigt om det inte hade gjort det att allt varit exakt likadant, skumt. Har slutat högstadiet och känns väldigt bra. Hitills. Var en bra avslutning fast vårt "uppträdande" blev riktigt uruselt. Konstigt att det var just beatles nu och i när jag sluta mellanstadiet i östermalmsskolan. Om det inte vore för slumpen. Men då när jag trodde allt var slut skulle jag upp igen, stipendium! Trodde verkligen inte att jag skulle få det men så som det varit alla andra gånger, sc olika central läger och allt annat. Alltid trott att jag inte ska få det priset men då blir det så iallafall. Men jag har bara en lärare att tacka, det finns två sorters lärare -Bra och dåliga. Fint avslut fast nu börjar det liksom. Man får tänka halvfull halvtom. Debut med polarna, "jag e grek". Sen har det bara varit sommarlov, polarn nr1 åkte på söndagen så fort, bara försvann. Utvecklande av kontaktnät o starkare band. Dimma. Frankrikeresan blev succé, superkul. Första gången där kul o se eiffel tornet (om det stavas så) louvren o allt annat. Det enda jag blev besviken var på maten, trodde att paris var staden av bästa mat. Men vi åt väl inte på det finaste ställerna kanske.  Tåg till geneve, familjen fick sova i gästhuset fast det fanns inte tillräckligt med plats så det blev växthuset för mig. När jag tänker på växthus kopplas det till "morden i midsommar" där alla offren alltid blir knivhuggna i sina växthus sen kommer inspektören o inspekterar och frågar alla byn o allt det där. Men jag överlevde 2 nätter. Flög över molnen hem, vissa moln är fina och visas andra inte.


 

Har funderat mycket och länge med min sportkarriär om jag ska supersatsa eller bara låta det vara. Om jag ska bli bäst eller kunnat bli bäst. Kunnat gått hur långt jag ville eller... inte. Hur mycket orkar jag ge av mig och min tid. Har inte kunnat svara på frågan men läste i tidiningen times om en super athlet som är handikappad. Oscar Pistorius idrottare inom området löpning, har benproteser försökte kvala in till os i peking och vann. Men domarna trodde att benproteserna gjorde så attmindre syre behövdes nånting fast enligt undersökningar av experter skulle det inte ha varit så.
Hur kunde han bli så bra,  snabb? Det kommer tillbaka om och om igen, vilja. Allting handlar om det, om man bestämmer sig för något och gör allt i sin makt  för att ska lyckas. Det jag inte vet är om jag har den inom mig. Känns lite som i filmen kung fu panda, där han hade en inspirations kraft. Mat. Det gäller att hitta det man är bra på.


Through birth or circumstance
Some are given certain gifts
 But it's what one does with those gifts
The hours devoted to training
The desire to be the best
 That is the true heart of a champion



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0