ÅreLäger2008

Åkte för tredje året med kyrkan ner till åre. Hade inga förhoppningar på ngt alls. Hade lite koll på vilka som skulle med. Åkte i förra söndagen och kom tillbaks i fredags. En kort vecka, med 0h sovande.

Söndag
Hade med mig största väskan, tog mig ner till oskarskyrkan. Träffa siri, hedvig, gustav o stina + ledarna. Fick plats på bussen o somna direkt. Stanna för lunch då jag träffa philippe, nico, zilla o fredrik. Resturangen va fresh...nat. Men allätare som jag e fick jag i mig maten. Tebaks till den trånga sittplatsen med ingen plats för benen. Stina kom o satte sig med mig, ngn av prästledarna satte på en "lavin-fara-risk" film som jag sett 3 ggr. Somna såklart igen. Men så vakna jag när filmen var schlut och hade ett så kallat "frågeformulär" framför mig. Och jag tänkte "shiat". Typ fråga 1: Hur stor lutning behövs för att en lavin ska starta. svar: typ 90grader? Fråga 2: vad är en truga? Jag svara med: En fisk? Sen snackades det om priser. Ehe? Men vi åkte...åå åkte. Trodde det skulle ta 6h typ. Men 12?? Helt sjukt, men vi var lottade med världens segaste busschaufför av en anledning. Hoppas jag. Kom fram till Hellasgården som var exakt som jag mindes det. Fick rum i "the main house". Otroligt mycket folk. Kände inte igen en enda, nästan. middag. Kvällsaktivitet med glade Ivan. Man skulle lära sig allas namn... utantill! Fatta inte hur jag fixade 80namn!? Sen var det andakt, som var väldigt fin. Sov inte mycket den natten..

Måndag
Vi vakna early-birdy, typ 7. Åt god frukost. Ut i backen. Hem kl 4. Kvällsmojs. Andakt. sövmn.

Tisdag
Skidbacken till kl4. Kvällsgrejset var att chilla i gårdens antika bubble pool.. som fanns utomhus i snön.

Onsdag
Samma allt, utom att denna kväll skulle vi till ronjas Isgrottor. Vann "lavin-frågeformulär-tävlingen"? Vann ett skidlås. Kom på 3rd place.

Torsdag
Åkte i backen till halv 6, afterski på rautjoxa.

Fredag
Hemresa typ 12 timmar. zit jobbigt.

    
Hittade gamla bilder, da gang i årebjörnen för typ 3år sen. En mega stor is klump som jag fick påbenet och en "helig källa" med "unikt" vatten som gick att dricka. St paulaus? När jag gick i 7an? herregud...
(Lite mer fresh´a bilder kmr snart)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0