Do what you like & like what you do

Tiden går fort - när man inte vill att den ska det. Har bara en arbetsdag kvar nu på playground, känns konstigt men ändå stressigt. Snart är det måndag och då ska det sista "stora" skolarbetet vara klart, är inte helt säker på vad jag ska ha om, men måste börja skriva för att kunna börja öva... Men hände inget speciellt idag. Fick en tio-sidig lång lista på mailadresser som skulle skrivas in på datorn. Tog nästan en halvtimme. Telefon mitt i allt checkande, möte på central 5? Slutar 6 så lite tight där. Mia hade stuckit och björn var schysst nog att låta mig gå. Mhmm, jobba gratis är inte det bästa som finns. Har slitigt hårt och en sak har jag lärt mig. Jag ska aldrig jobba i butik. Kanske nån gång på lite sidan om men inte fast liksom. Men mötet dådåda, först johan som har ett verkligen skitskumt föredrag om... ehh... det sa han inte ens. Men nåt om mental styrka. Även om flumma mycket var det faktist väldigt coolt. Han bevisade att genom tankekraft kan man flytta värme genom kroppen. Först fick vi en termometer och höll i tummen o ett finger. Inget hände på min. Sen släppa temon. Och då med tankekraft värma upp handen ett tag. Sen testa jag termometern igen och den flög upp till 30! Vad kan man då ändra mentalt mer? Med beslutsamhet och stark vilja kommer man långt. Hur ska jag tänka? Jo att den går i. Lätt. Fick träffa ralle idag var kul också, blir kungsholmen för han sam/språk. Inget bestämdes utom att mike berätta att han ska börja spela med täby. Sluta träna oss. Ny coach till nästa säsong... om det blir nån. Jag har aldrig varit bra på att skriva låtar, dikter eller nåt sånt även fast jag tycker att det kan vara rätt så kul. Den här hittade jag i bokhyllan efter att ha försökt städat.

A wife who loses a husband is called a widow.
A husband who loses a wife is called a widower.
A child who loses his parents is called an orphan.
Yet there is no word for a parent who loses a child.
That's how awful the loss is.

Nu när jag äntligen kommit ifrån alla konstiga tankar jag hade förut kan jag inte sluta tänka. Vissa mår bra av att må dåligt har ett fint exempel där shorty. Men Karl sover över på fritids idag och vad jag kommer ihåg fick vi aldrig göra det. Han blir bara större och större... Det kommer bli som med johan och martin. Kanske att han växer om mig faktist... eller inte! Ska få honom att börja spela med de andra småkillarna men jag känner att det är lite för tidigt så måste fundera lite mer. Jag började i 3an och då är man typ... 9? Så kanske ett år till med den j*vla innebandyn och judo men sen är det slut! Slåss lär han sig ju ändå här hemma... inte. Men imorse vilken överaskning jag fick när jag klev på bussen. Där satt william med typ 100 väskor. Allt verkade okej med honom inte lika kaxig som förut men det kanske berodde på något annat. Landslaget och allt... 9 träningar i veckan. Man kanske blir lite trött då? Men han skulle till riga och spela europa nånting. Jag måste komma igång igen efter att arbetet är klart. Fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0