F*ck the police

Lång helg. Började redan i fredags med press och stress. Väntade på samtal från polisen tränaren som aldrig ringde. Något jag lärde mig den här helgen är att Om man vill något får man ta tag i det själv. Så fick smsa biddebüy om hennes nummer. Ringde igår lördag utan någon som helst succession och pallade inte ringa idag, gör det imorn. Fredags igen, mötte upp G vid östermalmstorg, vanliga drillen. Ringde kat som var i närheten vid kvägen, hon hängde med nån schysst Felix från Uppsala och Wera som jag träffa i Tanto. Drog till Skanstull för att gå, nånstans. Kajsa mötte upp oss, superkul att träffa henne igen även fast hon hade hört allt om mitt trubbeldubbel. Hon hängde med nån Victor från vrg, jättelik wigow och då menar jag bra som dåligt. Sms-kontakt med majken heela kvällen, bestämde tillslut lördag kl7 fika vid espresso house stureplan. Tilbaka till tbanan, mötte jannis vid slussen och stötte på en klasskompis. Tillbaks där vi började, sa hej då till alla och drog runt med jannis och G. Vi slog ihop våra kloka skallar och bestämde oss för att bryta oss in på armemuseet. Allt ser väldigt annorlunda ut på kvällen. Jag behövde energi så vi gick till närmaste 7eleven där jag köpte skitdyrt godis, men gott. Blev lite tråkigt eftersom vi gick, då vi plötsligt var vid carlssons skola, skolan med guldbokstäver. Mitt på skolgården finns en enorm boll-bläckfisk-leksak-grej. Så G fick bli den som skulle klättra upp i den. Trevligt värre.
Lördag - hände inte så mycket. Vakna runt klockan två, gymma vid sveavägen G och ville. Käka på Burger king, drog hem klockan var cirka sex. Mötte Majken, fika. Mötte Julie och Marija. Mötte G. Mötte Carlos och alla jurister + Molly. Fika igen. Börja regna. De stack, vi stack. Gick en onödigt lång runda ända ner till Djurgården. Skilldes åt vid kplan. Somna sent.
Söndag - Frukost på ett brunch ställe med hela familjen. Käka tills jag inte orka mer. Kolla runt, hem. Inget gym.



Har börjat tänka en hel del på Keya, hur han lät i telefonen när jag berätta. Även allt jobbigt som har hänt så kommer jag bara minnas det som är värt att minnas. Jag gör det jag måste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0