Blåa bandet




Idag var en förvånansvärd dag. Började med att jag försov mig ganska rejält, vaknade 20:45 och skulle ha mött felli 20:40.  Duschade, åt frukost (varav ett glas vatten) och drog mig ut i det iskalla vädret. Ingen vanlig skoldag utan någon slags kompisstöjdarutbildning av något slag vilket jag inte förstått mig på än. Vad lärde vi oss egentligen? Stället var väldigt nära berwaldhallen och alla ambassader vid djurgårdskanten. Vi fick gå ner i ett kvavt rum och det hela började med att någon av de vuxna ansvariga försökte värva oss till blåa bandet eller "nykterhets rörelsen" som hon gillade att kalla deras lilla organisition. Hon alltså tjejen med de skumma ögonen frågade också om någon av oss ville bli intervjuade, självklart ställde jag upp så det var jag och felli. Då frågan kom upp, hur ska man göra för att sluta dricka? Smidig som jag är funderade jag ut något smart och jämförde alkolism med pasta och godis. Pasta är en långvarig energikälla som räcker längre och gör att man orkar mer, medans godis bara är en tillfällig god smak och lycka blablabla... Duktigt. Jag lyssnade genom den 6h långa föreläsningen och lärde mig... ja nånting bra. Trevligt! Orkade inte pallra mig till gymmet idag utan det blev en powersleep på sängen istället menimorn blir det av. Fick en helt sjukt bra idé igår natt runt 1-2, det är mina mest kreativa timmar på dygnet verkar det som. Men nu måste jag tillbaka till mina skriverier i spanish. Lycka till alla nykterister där ute! Tribute med ett blåttband här på henkabloggen till tjejen med de skumma ögonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0