Grattis min Té-Hoe

Ja då har min sideburn bro hittat kärleken. Inte till mig dock utan till nån lycklig brud. Jag är jätteglad för din skull brursan! Får träffa henne på lördag, fett spännande! Men då när jag frågade hur de två möttes så svarade han: genom en slump. Och då kommer  vi tillbaka till det här med att man snubblar över kärleken, man kan inte riktigt leta efter kärleken utan den kommer till dig? Ja, jag är ju inte någon strindberg precis aja... Om man inte kan söka efter den, hur gör man då? Snubblar oftare? Har på sig oknytna skor? Kanske är jag lite avund honom hur han lyckades.

Över till något hela annat! Igår på tunnelbanan (ska sluta skriva tbanan, låter så fult) till hagsätra tror jag faktist att jag såg en ängel. En ängel i kroppslig, personifierad kropp. Hon var väldigt utomstående och satt mittemot mig en cirka 2-3m framför mig på vänster sidan. Där satt jag och tittade på hur fönstret reflekterade till den sidan där hon satt. Då kunde jag utforska henne lite mer, än vad jag hade sett från när hon gick in. Hon hade mörkt hår med slingor, kommer inte ihåg vilken färg slingorna hade men hon var mörkt klädd och hade ytterst kort, ja kjol med fisknät som leggings. Där satt hon, fundersam och med ett "nu-åker-jag-bort-från-allt" i blicken. Otroligt vacker, som en ängel. Men så var jag tvungen att gå av och jag kunde inte släppa blicken från henne när tåget rullade iväg. Hon tittade inte på mig. Såg mig inte.
Jag har tänkt en hel del på henne och förstår fortfarande inte vad hennes budskap var. Men det löser väl sig som allt annat. Imorn sovmorgon, matte, spanska, so prov (kommer inte gå bra), historia redovisning (kommer gå bra) och sist träning nånstans i sthlms området men som tur är jag utrustad med ett 30dagars kort så jag kan ta mig nästan vart som helst och nu utan att planka och bryta mot lagen. Yippiey.

Kommentarer
Postat av: Bästa Melanie

känns bra att jag kan påverka med mina ord ;)

:)

2008-11-20 @ 17:30:53
URL: http://melanieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0