YFU Prov

Idag, imorse. Klockan 9 en lördag morgon var jag uppe ur sängen. Jag drog mig till frukostbordet, åt, rörde mig mot badrummet, duscha, rörde mig tillbaka till rummet, satte på mig fresh med kläder. Så kom jag på, vart kommer provet vara? Slog på datorn och läste igenom alla mejl(mail?) samma sak. Samma ställe som förra gången som tur var. Sprang halvt till tunnelbanan och tåget kom precis när jag klev av rulltrappan, perfect timing. Jag satt nånstans i mitten, satte på lite snook och försökte lugna ner mig. Var ganska nervös. Efter ett tag när jag lugnat ner mig så började jag titta runt lite i vagnen. Längre bort satt en intressant tjej. Tyckte att jag kände igen henne men kunde inte koppla henne till något speciellt. Så var jag framme vid Hornstull och jag ställde mig upp för att röra mig fram mot vagnen, där hon satt. Helt plötsligt ställde hon sig också upp, där stod vi och väntade på att dörren skulle öppnas. Jag skulle till uppgång högalidsparken och jag började gå. Ja precis, hon också. Sådär gick vi brevid varrandra en stund tills vi kom till rulltrappan. Jag kunde inte avgöra om jag skulle fråga om hon skulle till YFU, eller skulle det vara för pinsamt om det inte vore så. Så drog till mig kraft och gick fram ursäktande. Score! Hon skulle också dit, även om det var rätt uppenbart. Denna trevliga person hette Hedda och går 1an i hersby, har en bror som är i Usa just nu och vi har några gemensamma vänner. Spelar tennis, mer fick jag inte ut förän vi var framme vid kontoret. Vi gick in fick instruktioner att sätta oss och började skriva. Provet hade 2 delar, ett där man skulle lyssna och ett där man skulle skriva. Det kändes som nationella proven i 9an, man satt där och tänkte för fulla muggar. Efter en 2 timmar satt jag kvar sista med 2 andra, lämnade in provet och han rätta det direkt. 67/70 yeah. Där stod hon och vänta på mig. Vi snacka, gick tillbaks till tunnelbanan, eftersom att hon gick på hersby så förstod jag att hon bodde på lidingö. Hon skulle på öppet hus i skolan, fick hennes nr, en kram och jag gick av. Score!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0